Тема. Число і цифра 5.
Ключові компетентності (загально пізнавальні цілі):
- формувати просторову уяву;
- розвивати обчислювальні навички;
- виховувати старанність у роботі.
Предметні компетентності (конкретизовані навчальні цілі, очікувані
результати):
Початковий рівень:
- пригадує склад чисел від 2 до 4;
- називає попереднє і наступне число;
- відтворює склад числа 5 за допомогою намистинок.
Середній рівень:
- розрізняє геометричні фігури;
- порівнює числа у межах 5.
Достатній рівень
- пише в клітинку вивчені цифри від 1 до 5;
- будує п’ятикутник за даними точками;
- утворює число 54 додаванням 1 до попереднього і
відніманням від наступного.
Високий рівень:
- класифікує геометричні фігури за певними ознаками.
Навчально-методичне забезпечення: геометричний матеріал, підручник, зошит.
План уроку:
1. Пригадування
і запис складу чисел від 2 до 4 (Додаток 1).
2. Називання
попереднього і наступного числа до даного (у зошиті).
3. Відтворення
складу числа 5 (Додаток 2).
4. Розпізнавання
геометричних фігур (Додаток 3).
5. Порівняння
чисел у межах 5 (Додаток 4).
6. Запис
вивчених цифр (у зошиті).
7. Утворення
числа 5 від попереднього і наступного числа (у зошиті).
8. Побудова
п’ятикутника за даними точками (у зошиті).
9. Опис
геометричних фігур і називання їх ознак (Додаток 5).
Додаток 1
Пригадай склад чисел від 2 до 4 за допомогою гри «Розсели цифри в будиночки».
Додаток 2
Скільки намистинок треба нанизати, щоб їх стало 5?
Додаток 3
Які фігури зображені жовтим кольором? Синім?
Якого кольору трикутники?
Додаток 4
Порівняй числа у межах 5
4 5 5 2
1 4 1 3
3 2 2 2 Додаток 5
Опиши кожну геометричну фігуру і назви ознаки кожної із них:
Тема. Таблиці додавання і віднімання числа 1.
Ключові компетентності (загально пізнавальні цілі):
- вдосконалювати вміння складати рівності за схемою і розв’язувати задачі та приклади на застосування таблиці на додавання і віднімання числа 1;
- розвивати обчислювальні навички;
- виховувати старанність у роботі.
Рівні навчальних досягнень
|
Предметні компетентності (конкретизовані навчальні цілі, очікувані результати)
|
Перелік завдань-запитань, які забезпечують досягнення предметних компетентностей
|
Навчально-методичне забезпечення
|
1
|
2
|
3
|
4
|
Початковий
|
знає і називає результати таблиці додавання і віднімання числа 1
|
- Складіть і розв’яжіть приклади за задачами-віршами
|
Додаток 1
|
Середній
|
порівнює числа
|
- Порівняйте числа, поставивши на місці пропуску знаки <, >. =
4 … 1 1 … 9
1 … 6 5 … 1
8 … 1 7 … 1
|
Завдання записані на дошці
|
Достатній
|
розв’язує задачі на застосування таблиці додавання числа 1
|
- Розв’яжіть задачу на знаходження суми.
|
Додаток 2
|
Високий
|
встановлює відповідність між прикладами та їхо результатом
|
- Встановіть відповідність між умовами прикладів та їх результатами
|
Додаток 3
|
доповнює схему та складає рівності
|
- Доповніть схему та складіть рівності
|
Додаток 4
| |
перевіряє правильність доповнення схеми та складання рівності
|
- Перевірити правильність доповнення схеми і складання рівності
|
План уроку
1. Підготовка учнів до уроку.
2. Ознайомлення з таблицею додавання і віднімання числа 1.
3. Складання і розв’язування прикладів за задачами-віршами (Додаток 1)
4. Порівняння чисел.
5. Розв’язування задачі та застосування таблиці додавання числа 1 (Додаток 2).
6. Встановлення відповідності між умовами прикладів та їх результатами (Додаток 3).
7. Доповнення схеми та складання рівності (Додаток 4).
8. Самоперевірка учнями правильності доповнення схеми і складання рівності.
9. Підведення підсумків уроку вчителем.
Додаток 1
- Складіть і розв’яжіть приклади за задачами-віршами.
Дав дідусь малому внуку
Жовтобоку грушу в руку.
Внук і другу простягає: 1 + 1
" Діду ще в одній немає".
Скільки груш буде у внука?
Дві синички, дві сестрички,
У зеленому гаю,
2 + 1 Там і ніж ний соловейко
Веде пісеньку свою.
Лине звідти дзвінкий сміх
Порахуйте, скільки всіх?
Три веселих киці
Грались на травиці.
Мурчик теж до них підбіг. 3 + 1
Скільки кошенят усіх?
Наша Галя м’ячик має,
А у Іри їх -4
1 +4 Полічи усі м’ячі.
5 метеликів літають
І на квіточки сідають.
Прилетів іще 1. 5 + 1
Сів на квіточку і він.
Полічи по швидше всіх
Цих метеликів прудких.
Шість навчальних днів у нас
6 + 1 І вихідний – дозвілля час.
Для вас просте завдання, діти.
Всі дні у тижні полічити.
Три веселих киці
Грались на травиці.
Враз одна сховалась. 3 – 1
Скільки киць зосталось?
Пташка мала пташенят.
І веселеньких малят.
Раптом трапилась біда –
5 – 1 Випало одне з гнізда.
Скільки пташенят тоді
Залишилось у гнізді?
6 веселих ведмежат
За машиною спішать.
Та малий один втомився, 6 – 1
Від товаришів відбився.
А тепер подумай, брат.
Скільки спереду малят?
Додаток 2
- Розв’яжіть задачу
У Вінні Пуха і П’ятачка було пор 3 сині та по 1 червоній кульки. Скільки всього кульок було у кожного з друзів.
Додаток 3
- Встановіть відповідність між прикладами та їх результатами за Грою « Упіймай рибку
Додаток 4
- Доповніть схеми та складіть рівності.
Презентація до уроку
Тема: ділення п’ятицифрові числа на одноцифрове число
Мета: вчити дітей ділити п’ятицифрові числа на одноцифрове число; розвивати в них мислення, уважність та математичні здібності;виховувати любов до природи.
Обладнання: таблиці, схеми задач, малюнки – картинка зими.
Хід уроку
I
Організаційна частина
(Вітання з гостями)
ІІ Девіз сьогоднішнього уроку:
Міркуємо-швидко,
Відповідаємо-правильно,
Лічимо - точно
Пишемо гарно.
IIІ. Мотивація теми та мети
–
Сьогодні у нас незвичайний урок,
Урок
– подорож.
–
Давайте відгадаємо загадку:
Прийшла до нас бабуся
у білому кожусі,
поля причепурила
пухнастим снігом вкрила
(Зима).
–
Ми підемо до палацу,
де живе бабуся-зима.
–
Отож, рушаймо зимовим лісом.
Ідемо і мовчки милуємось зимовою природою, кожен повторює табличне множення
і ділення. А потім вирішили перевірити себе грою "Мовчанка".
Тихо кружляють
і падають додолу пухнасті сніжинки, вони не прості, а чарівні.
– Подивимось ,чому
вони чарівні? (на них записані приклади).
500 : 10 = 2400 : 100 = 9000 : 1000 =
800 : 100 = 950 : 10 = 1000 : 1000 =
– Ось ми прийшли на поляну, і тут нас зустрічає сова, яка просить пояснити
її діткам тему сьогоднішнього уроку.
А тема уроку:
Письмове
ділення п’ятицифрового числа на одноцифрове число.
Мета уроку:
· Навчити ділити п’ятицифрові числа на одноцифрове число
·
розвивати логічне мислення, математичні здібності;
·
виховувати любов до природи та бережливе ставлення до
неї.
Пояснення
ділення за №№ 536, 537, 586.
Колективна
робота № 538
247668 : 6 = 41278 655559
: 3 = 21853
– А куди іти далі нам покаже Буратіно. От і ми прийшли на галявину Обчислення.
Яку відповідь
одержимо, якщо 22548 поділити на 4?
А. 5636
Б. 5637
В. 5640
2. Якою є
частка від ділення числа 14147 на число 7?
А. 221
Б. 2021
В. 2201
3. Якою є
частка від ділення числа 18186 на число 6?
А. 321
Б. 3031
В. 3301
– А тепер нам час відпочити, фізхвилинку зробити (діти танцюють і приспівують пісню "Білесенькі сніжинки")
– Раптово зайчик вибігає. Погляд у нього збентежений. Просить допомогти
розв’язати рівняння:
5 *
х
= 15630 : 2
5 *
х
= 7815
х = 7815 : 5
х = 1563
Самостійно
а * 6 = 49224
а = 49224 : 6
а = 8604
– Рушаймо далі
– і бачимо, як звірі ласують сіном.
– Хто їм
допомагає? (лісник).
– Чому він так про них турбується? (бо
звірам потрібно допомагати,це частина природи).
– Давайте, складемо
задачу за схемою:
х кг - 3 дні
Розв’язання
1). 14350 : 7 = 2050 (кг) – на 1 день
2). 2050 * 3 = 6150 (кг) – на 3 дні
Відповідь: на 3 дні витратив лісник 150 кг корму.
– Ми вирішили їхати машиною до бабусі-зими, але вона поламалась, щоб її
відремонтувати, треба назвати
геометричні фігури:
І тут зустрічає нас Сніговик, який показує дорогу до замку, але треба також
назвати геометричні фігури:

– Молодці, ось
і ми приїхали до замку, де живе чаклунка зима.
Зима: –
Добрий день, діти! Дякую вам, що ви прийшли до мене, знаю, ви подолали багато перешкод,
які траплялись вам на шляху. За це я вам даю чарівну годівничку і золоті зернинки,
якими ви повинні годувати пташок.
Ці зернини ще й чарівні, бо на них є приклади, які вміють говорити (відкрити
букви за одержаними відповідями і прочитати: Молодці!).
– Святий Миколай завчасно передав вам ці нагороди, щоб ви добре вчились і
здобували за свої успіхи справжні золоті медалі.
IV. Підсумок уроку
– Чого ми навчились на уроці?
– Що робили ми?
– Що вам було цікаво на уроці?
V. Домашнє завдання № 544.
Всього вам найкращого!
Тема : Таблиці додавання чисел 6,7,8,9
Мета : працювати з дітьми над засвоєнням таблиці додавання чисел 6, 7, 8, 9; розвивати логічне мислення; удосконалювати обчислювальні навики; прищеплювати любов до природи, вчити турбуввтися про неї
Обладнання: таблиці ,іграшки-тварин,картинки,карточки.
Зміст уроку
І. Організаційна частина
Девіз:
Міркуємо -швидко ,
Відповідаємо –правильно.
Лічимо-точно,
Пишемо- гарно.
ІІ . Актуалізація опорних знань
Усна лічба:
5+4= 7-1= 6-1= 8-6= 6-6=
3+7= 9-2= 3+1= 5-4= 9-2=
ІІІ . Мотивація теми та мети .
- Діти,ви були коли-небудь улісі ,
- Яке там повітря?
-Уявимо ,що ми у зимовому лісі .
До нас на урок забіг один із мешканців лісу .
Відгадайте ,хто це?
Довгі вушка, кущий хвіст,
Невеличкий він на зріст.
По дорозі скік та скік,
Пошались ,а він втік
(Зайчик)
-Із зайчиком трапилась біда.Він забув віднімати(додавати ) числа частинами.
То допоможимо йому?
6+4=6+2+2=8+2=10 6+3=6+1+2=7+2=9
9-3=9-2-1=7-1=6 8-4=8-1-3=7-3=4
- Давайте,вирішимо із зайченятком до лісу.
- Порівняємо усно доданки.
3+6= 2+8= 1+7= 2+7=
3+7= 1+9= 1+8= 4+6=
-На одному дереві ми помітили звичайний ребус(сова). Треба визначити хто тут живе ?
-Мудра Сова підкаже дорогу ,але вона хоче знати ,чи діти вміютьскладати таблиці додавання чисе 6,7,8,9.
(Діти складають таблиці додавання чисел 6,7,8,9.)
- Як зміна доданків впливає на значення суми?
(якщо збільшимо доданок ,збільшиться сума)
Вона позбирала для вас задачі.
Ось до класу на урок
Залетіло 6 сорок
Дві пізніше прибуло
Скільки всіх птахів було?
Що у лісі там гримить ?
Робить вулики ведмідь.
Їх зробив він тільки сім
На два менше,ніж хотів
Хто нам може полічити
Скільки всього хотів зробити?
Робота з зошитом .
- Знайти далі дорогу ми зможимо тоді, коли розв’яжимо задачу в зошиті.
№7
Фізхвилинка.
Діти ми розбудили Ведмедя , який взимку спить. Він тримає завдання, в якому записано приклади, їх потрібно розв’язатиL
3+7= 4+5=
1+9= 9-2=
7-4= 3+4=
Гра «Виконайте дії зі стрілками»
Самостійна робота:
-Дорога веде до пеньочка,але там міцно спить їжачок.Він залишив нам завдання С/р.
8-3= 3+6= 6-4=
2+5= 3+5= 2+7=
Повторення геометричного матеріалу
-До зайчикової хатки нас не хоче впустити Лисичка . Вона там крутилась і вертілась, що на шматочки розлетілась.
( Показують і рахують трикутники, чотирикутники на малюнку.)
-Ось і ми допомогли зайчикові знайти свою хату.
ІV. Підсумок уроку
-Повертаючись додому, ми побачили пташок, які просили нас допомогти їм їжею. То давайте, хто більше дасть зернин пшениці пташкам?
Гра «Допоможи птахам»
-Що вам сподобалось на уроці?
Немає коментарів:
Дописати коментар