Відкриті уроки


Тема. Число і цифра 5.
Ключові компетентності (загально пізнавальні цілі):
- формувати просторову уяву;
- розвивати обчислювальні навички;
- виховувати старанність у роботі.
Предметні компетентності (конкретизовані навчальні цілі, очікувані 
 результати):
Початковий рівень:
- пригадує склад чисел від 2 до 4;
- називає попереднє і наступне число;
- відтворює склад числа 5 за допомогою намистинок.
Середній рівень:
- розрізняє геометричні фігури;
- порівнює числа у межах 5.
Достатній рівень
- пише в клітинку вивчені цифри від 1 до 5;
- будує п’ятикутник за даними точками;
           - утворює число 54 додаванням 1 до попереднього і відніманням від наступного.
Високий рівень:
- класифікує геометричні фігури за певними ознаками.
Навчально-методичне забезпечення: геометричний матеріал, підручник, зошит.
План уроку:
1. Пригадування і запис складу чисел від 2 до 4 (Додаток 1).
2. Називання попереднього і наступного числа до даного (у зошиті).
3. Відтворення складу числа 5 (Додаток 2).
4. Розпізнавання геометричних фігур (Додаток 3).
5. Порівняння чисел у межах 5 (Додаток 4).
6. Запис вивчених цифр (у зошиті).
7. Утворення числа 5 від попереднього і наступного числа (у зошиті).
8. Побудова п’ятикутника за даними точками (у зошиті).
9. Опис геометричних фігур і називання їх ознак (Додаток 5).
                                                                                                                        Додаток 1

Пригадай склад чисел від 2 до 4 за допомогою гри «Розсели цифри в будиночки».

Додаток 2

Скільки намистинок треба нанизати, щоб їх стало 5?


Додаток 3

Які фігури зображені жовтим кольором? Синім?
Якого кольору трикутники?

Додаток 4
Порівняй числа у межах 5
4       5 5        2
1      4 1        3
3       2 2        2 Додаток 5
Опиши кожну геометричну фігуру і назви ознаки кожної із них:
Тема. Таблиці додавання і віднімання числа 1.
Ключові компетентності (загально пізнавальні цілі):
- вдосконалювати вміння складати рівності за схемою і розв’язувати задачі та приклади на застосування таблиці на додавання і віднімання     числа 1;
- розвивати обчислювальні навички;
- виховувати старанність у роботі.
Рівні навчальних досягнень
Предметні компетентності (конкретизовані навчальні цілі, очікувані результати)
Перелік завдань-запитань, які забезпечують досягнення предметних компетентностей
Навчально-методичне забезпечення
1
2
3
4
Початковий
знає і називає результати таблиці додавання і віднімання числа 1
- Складіть і розв’яжіть приклади  за задачами-віршами
Додаток 1
Середній
порівнює числа
- Порівняйте числа, поставивши на місці пропуску знаки <, >. =
4 … 1                                 1 … 9
1 … 6                                 5 … 1
8 … 1                                 7 … 1
Завдання записані на дошці
Достатній
розв’язує задачі на застосування таблиці додавання числа 1
- Розв’яжіть задачу на знаходження суми.
Додаток 2
Високий
встановлює відповідність між прикладами та їхо результатом
- Встановіть відповідність між умовами прикладів та їх результатами
Додаток 3
доповнює схему та складає рівності
- Доповніть схему та складіть рівності
Додаток 4
перевіряє правильність доповнення схеми та складання рівності
- Перевірити правильність доповнення схеми і складання рівності



План уроку
1. Підготовка учнів до уроку.
2. Ознайомлення з таблицею додавання і віднімання числа 1.
3. Складання і розв’язування прикладів за задачами-віршами (Додаток 1)
4. Порівняння чисел.
5. Розв’язування задачі та застосування таблиці додавання числа 1 (Додаток 2).
6. Встановлення відповідності між умовами прикладів та їх результатами (Додаток 3).
7. Доповнення схеми та складання рівності (Додаток 4).
8. Самоперевірка учнями правильності доповнення схеми і складання рівності.
9. Підведення підсумків уроку вчителем.
Додаток 1
- Складіть і розв’яжіть приклади за задачами-віршами.
Дав дідусь малому внуку
Жовтобоку грушу в руку.
Внук і другу простягає:                       1 + 1
" Діду ще в одній немає".
Скільки груш буде у внука?
                                                Дві синички, дві сестрички,
                                                У зеленому гаю,
      2  + 1                                 Там і ніж ний соловейко
                                                 Веде пісеньку свою.
                                                 Лине звідти дзвінкий сміх
                                                  Порахуйте, скільки  всіх?
Три веселих киці
Грались на травиці.
Мурчик теж до них підбіг.                        3 + 1
Скільки кошенят усіх?                                                         


                                                          Наша Галя м’ячик має,
                                                          А у Іри їх -4               
           1 +4                                        Полічи усі м’ячі.
5 метеликів літають
І на квіточки сідають.
Прилетів іще 1.                                                 5 + 1
Сів на квіточку і він.
Полічи по швидше всіх
Цих метеликів прудких.
                                                                       Шість навчальних днів у нас
         6 + 1                                                      І вихідний – дозвілля час.
                                                                       Для вас просте завдання, діти.
                                                                       Всі дні у тижні полічити.
Три веселих киці
Грались на травиці.
Враз одна сховалась.                                                          3 – 1                             
Скільки киць зосталось?
Пташка мала пташенят.
І веселеньких малят.
                                                            Раптом трапилась біда –
              5 – 1                                                Випало одне з гнізда.
                                                                      Скільки пташенят тоді
                                                                      Залишилось у гнізді?
6 веселих ведмежат
За машиною спішать.
Та малий один втомився,                                                     6 – 1                                                 
Від товаришів відбився.
А тепер подумай, брат.
Скільки спереду малят?


Додаток 2
- Розв’яжіть задачу
У Вінні Пуха і П’ятачка було пор 3 сині та по 1 червоній кульки. Скільки всього кульок було у кожного з друзів.


Додаток 3
- Встановіть відповідність між прикладами та їх результатами за Грою « Упіймай рибку
                                                                                                                        Додаток 4
- Доповніть схеми та складіть рівності.



Презентація до уроку

Тема: ділення п’ятицифрові числа на одноцифрове число

Мета: вчити дітей ділити п’ятицифрові числа на одноцифрове число; розвивати в них мислення, уважність та математичні здібності;виховувати любов до природи.
Обладнання:  таблиці, схеми задач, малюнки – картинка  зими.

Хід уроку

I Організаційна частина
(Вітання з гостями)

ІІ Девіз сьогоднішнього уроку:
Міркуємо-швидко,
Відповідаємо-правильно,
Лічимо - точно
Пишемо гарно.

IIІ. Мотивація теми та мети
Сьогодні у нас незвичайний урок,
Урок подорож.
Давайте відгадаємо загадку:
Прийшла до нас бабуся
у білому кожусі,
поля причепурила
пухнастим снігом вкрила (Зима).
Ми підемо до палацу, де живе бабуся-зима.
Отож, рушаймо зимовим лісом.
Ідемо і мовчки милуємось зимовою природою, кожен повторює табличне множення і ділення. А потім вирішили перевірити себе грою "Мовчанка".
 Тихо кружляють і падають додолу пухнасті сніжинки, вони не прості, а чарівні.
– Подивимось ,чому вони чарівні? (на них записані приклади).
500 : 10 =                     2400 : 100 =                           9000 : 1000 =
800 : 100 =                   950 : 10 =                               1000 : 1000 =
– Ось ми прийшли на поляну, і тут нас зустрічає сова, яка просить пояснити її діткам тему сьогоднішнього уроку.
А тема уроку:
Письмове ділення п’ятицифрового числа на одноцифрове число.
Мета уроку:
·  Навчити ділити п’ятицифрові числа на одноцифрове число
·        розвивати логічне мислення, математичні здібності;
·        виховувати любов до природи та бережливе ставлення до неї.
Пояснення ділення за №№ 536, 537, 586.
Колективна робота № 538
247668 : 6 = 41278                                            655559 : 3 = 21853
– А куди іти далі нам покаже Буратіно. От і ми прийшли на галявину Обчислення.
Яку відповідь одержимо, якщо 22548 поділити на 4?
А. 5636
Б. 5637
В. 5640
2. Якою є частка від ділення числа 14147 на число 7?
А. 221
Б. 2021
В. 2201
3. Якою є частка від ділення числа 18186 на число 6?
А. 321
Б. 3031
В. 3301
– А тепер нам час відпочити, фізхвилинку зробити (діти танцюють і приспівують пісню "Білесенькі сніжинки")
– Раптово зайчик вибігає. Погляд у нього збентежений. Просить допомогти розв’язати рівняння:
5 * х = 15630 : 2
5 * х = 7815
х = 7815 : 5
х = 1563
Самостійно
а * 6 = 49224
а = 49224 : 6
а = 8604
– Рушаймо далі – і бачимо, як звірі ласують сіном.
– Хто їм допомагає? (лісник).
– Чому він так про них турбується? (бо звірам потрібно допомагати,це частина природи).
– Давайте, складемо задачу за схемою:

14350 кг – 7 днів
х кг  -  3 дні
Розв’язання
1). 14350 : 7 = 2050 (кг) – на 1 день
2). 2050 * 3 = 6150 (кг) – на  3 дні
Відповідь: на 3 дні витратив лісник 150 кг корму.
– Ми вирішили їхати машиною до бабусі-зими, але вона поламалась, щоб її відремонтувати,  треба назвати геометричні фігури:
І тут зустрічає нас Сніговик, який показує дорогу до замку, але треба також назвати геометричні фігури:
          
– Молодці, ось і ми приїхали до замку, де живе чаклунка зима.
Зима: – Добрий день, діти! Дякую вам, що ви прийшли до мене, знаю, ви подолали багато перешкод, які траплялись вам на шляху. За це я вам даю чарівну годівничку і золоті зернинки, якими ви повинні годувати пташок.
Ці зернини ще й чарівні, бо на них є приклади, які вміють говорити  (відкрити букви за одержаними відповідями і прочитати: Молодці!).
– Святий Миколай завчасно передав вам ці нагороди, щоб ви добре вчились і здобували за свої успіхи справжні золоті медалі.

IV. Підсумок уроку
Чого ми навчились на уроці?
Що робили ми?
Що вам було цікаво на уроці?


V. Домашнє завдання № 544.

Всього вам найкращого!



Тема : Таблиці додавання чисел 6,7,8,9
Мета : працювати з дітьми над засвоєнням таблиці додавання чисел 6, 7, 8, 9; розвивати логічне мислення; удосконалювати обчислювальні навики; прищеплювати любов до природи, вчити турбуввтися про неї
Обладнання: таблиці ,іграшки-тварин,картинки,карточки.
               Зміст уроку
І. Організаційна частина
  Девіз:
Міркуємо -швидко ,
Відповідаємо –правильно.
Лічимо-точно,
Пишемо- гарно.
ІІ . Актуалізація опорних знань
   Усна лічба:
5+4= 7-1=   6-1=    8-6= 6-6=  
3+7= 9-2= 3+1=    5-4= 9-2=
ІІІ . Мотивація теми та мети .
  - Діти,ви були коли-небудь улісі ,
  - Яке там  повітря?
  -Уявимо ,що ми у зимовому лісі .
До нас на урок забіг один із мешканців лісу .
Відгадайте ,хто це?
  Довгі вушка, кущий хвіст,
  Невеличкий він на зріст.
  По дорозі скік та скік,
  Пошались ,а він втік
                                         (Зайчик)
 -Із зайчиком  трапилась біда.Він забув віднімати(додавати ) числа частинами.
То допоможимо йому?
6+4=6+2+2=8+2=10      6+3=6+1+2=7+2=9
9-3=9-2-1=7-1=6   8-4=8-1-3=7-3=4


- Давайте,вирішимо із зайченятком до лісу.
- Порівняємо усно доданки.
 3+6=   2+8= 1+7=   2+7=
 3+7=   1+9=    1+8=   4+6=
-На одному  дереві ми помітили  звичайний ребус(сова). Треба визначити хто тут живе ?
-Мудра Сова  підкаже дорогу ,але вона хоче знати ,чи діти вміютьскладати таблиці додавання чисе 6,7,8,9.
 (Діти складають таблиці додавання чисел 6,7,8,9.)
- Як зміна доданків впливає на значення суми?
(якщо збільшимо доданок ,збільшиться сума)
Вона позбирала для вас задачі.
                Ось до класу на урок
               Залетіло 6 сорок
               Дві пізніше прибуло
              Скільки всіх птахів було?
                                           Що у лісі там гримить ?
                                          Робить вулики ведмідь.
                                           Їх зробив він тільки сім
                                      На два менше,ніж хотів
                                          Хто нам може полічити
                                           Скільки всього хотів зробити?
                                             
Робота з зошитом  .
- Знайти  далі дорогу ми зможимо тоді, коли  розв’яжимо задачу в зошиті.
№7
Фізхвилинка.
 Діти ми розбудили Ведмедя , який взимку спить. Він тримає завдання, в якому записано приклади, їх потрібно розв’язатиL
3+7= 4+5=
1+9=   9-2=
7-4= 3+4=
Гра «Виконайте дії зі стрілками»
                              Самостійна робота:
-Дорога веде до пеньочка,але там міцно спить їжачок.Він залишив нам завдання  С/р.
8-3=   3+6=      6-4=
2+5= 3+5=    2+7=


               Повторення геометричного матеріалу
-До зайчикової хатки  нас не хоче впустити Лисичка . Вона  там крутилась і вертілась, що на  шматочки розлетілась.
             (  Показують і рахують трикутники, чотирикутники на малюнку.)
-Ось і ми допомогли зайчикові знайти свою хату.
ІV. Підсумок уроку
-Повертаючись додому, ми побачили пташок, які просили  нас допомогти їм їжею. То давайте, хто більше дасть зернин пшениці пташкам?
 Гра «Допоможи птахам»
-Що вам  сподобалось на уроці?







Немає коментарів:

Дописати коментар